2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Antwerpen naar Sint Amands.

Geen mens weet natuurlijk waar dat ligt, St. Amands maar het is tussen Antwerpen en Gent. Eigenlijk is het heel gemakkelijk om van Antwerpen naar Gent te fietsen in één dag, maar daar gaat het in deze trip niet om...slow... is het voornaamste woord en ik pas me aan...!

Na al een mooie stadswandeling gisteravond, waarbij we halverwege werden verrast met champagne en worstenhapjes door de kapitein en matroos... leuk!hebben we het vano.chtend nog even over gedaan aan het begin van onze route. en ook naar de top van het nieuwe Mas museum, een prachtig nieuw gebouw aan de haven, Museum Aan de Stroom.... een fantastisch uitzicht over de hele stad.

Dan gaan we starten..ehhhh ja... een grote hilariteit in de groep: de red-light district onverhoeds! en dan de grote markt: we gaan koffie drinken daar, komen terecht op een terrasje, waar al twee dames zitten: alleraardigste Engelse dames! 77 en 76 jaar op cruise vanuit Engeland ! levensgenietsters! hadden Amsterdam al gedaan en nu Antwerpen...

Eindelijk om 11 uur worden we geleid naar een gebouw waar een lift ons 25 meter naar beneden brengt, met 20 personen tegelijk plus de fiets! dan door een gestroomlijnde tunnel naar de andere kant waar weer zo'n lift je omhoog brengt om uiteindelijk langs een prachtige rustige weg de stad uit te gaan. We rijden langs "slikken"landschap : land wat elke keer weer onderloopt als het vloed wordt en weer 'leeg' loopt als het eb is. Mooi landschap.Temperatuur is beetje vestjesweer , maar amper wind.Twee deelnemers zijn er "thuis"gebleven, hun achterwerk speelt teveel op!

Alle anderen zijn goed in het zin.. praat weer met die en dan weer met die.. het is een beetje heuvelachtig en we rijden van dorp naar dorp. gezellig.. maar dan wordt het net zo rustig als in de Franse dorpjes.. lunchtijd! Geen mens meer op de weg! uitgestorven .. toch niet! een hele groep fietsers aan de lunch: deze maatschappij heeft twee boten en daar zit de groep die nu met de boot van Brugge naar Amsterdam vaart! we zijn halverwege dus. wij gaan in het volgend dorp.. maar dat denken heel veel mensen! ze hebben tekort personeel daar en mijn appeltaart is nooit gekomen.. jammer maar gelukkig had ik wat in de tas en heb ik net als ieder ander gewoon dat opgegeten i.p.v. het restaurant.

onverwachts komen we langs de meest mooie oude gebouwen, onze Tom weet het wel uit te zoeken! Iedereen is enorm tevreden. Tijdens de lunch had ik al goed op de kaart gekeken en gezien dat de route niet moeilijk is en een km of 8 zoek ik een medeontsnapper van gister op en vraag of ie zin heeft om er weer vandoor te gaan? meteen gaf ie "gas" en zeiden tegen Tom dat we de Schelde zouden volgen en hij vond het prima! Lekker even fietsen en dat vond ook Mike. Vroeg nog wel even of zijn vrouw niet jaloers aangelegd was, maar nee , gelukkig niet. Hij vond het ook even fijn en het is leuker om dit met meer te doen alsdat ik er alleen vandoor zou gaan..

Heerlijk Italiaans gegeten vanavond, ik kwam terecht aan een tafel met een professor in de Muziek uit Zuid Dakota. Een van de weinige mensen die niet uit Canada komen. Die was blij dat ie eens even aan mij kon vragen of er echt geen electries in mijn fiets zat, die roddel blijkt te gaan in de groep.. nou ik ga morgen wel even vragen of iemand op mijn fiets wil!

Maar een prachtige dag, mooi weer, mooi traject, en een groep die hechter en hechter wordt... gezellig!


Reacties

Reacties

Henk L

Hoi Lia ,
je beentjes doen het nog prima , en nog steeds gedreven !
Stoeltje mee ?

Nelleke

Ja Lia, dit is compleet andere koek dan de Birmese wegen.....Ook wel fijn toch?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!