2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Brugge naar Steenbergen.

De hele week hebben we een wind gehad uit het zuidwesten.. bovendien zou het ook mooi weer gaan worden, ik heb pas maandagavond naailes.. ik kan ook naar huis fietsen.. in drie dagen ben ik thuis..

Die gedachte heeft de week door mijn hoofd gespeeld en ja! ik ga het doen vandaag. Samen met Nic een slaapadres gevonden, want het boekje van Vrienden op de Fiets heb ik niet meegenomen. Het wordt Steenbergen!

De een gaat deze kant op, de andere die, er blijven er nog een paar dagen in Brugge.. de groep valt uit een, Cock gaat met de trein naar huis en ik ga dus op de fiets, nemen afscheid van de vrienden van Piet en weet dat ie een leuk stel om hem heen heeft.. dat doet goed!

Maar de wind in het Zuidwesten? niet meer!! nee.. Noord - West!! eh.. ja, vanochtend is ie nog niet zo heftig.. ik ga door het mooie land, door Sluis, Retrangement en Cadzand , ook daar zijn ze voorlopig niet uitgebouwd.. Het is een route die ik al een paar keer heb gereden, en ook hier is de kust aan een behoorlijke verandering onderhevig: Veel nieuwe natuur en veel nieuwe duinen waar ook weer nieuwe paden zijn gelegd. De route van Google loopt lange tijd langs de Panoramaweg, en is ook mooi!

Kan mooi even appelgebak eten voor de ferry weer terug is om van Breskens naar Vlissingen te gaan. Daar kies ik de route naar Middelburg, nog nooit geweest. Wat een gezelligheid daar, er zijn toevallig juni-feesten, wat gepaard gaat met veel muziek.

Dan Arnemuiden op het bord, ben maar even gaan kijken naar de klokken! Voor al die bombarie was dat kerkje maar klein!

De Zeeland brug over, gelukkig heb ik hem nog net zij- voor.. wat een eind die brug en daarna dus Noord-Beveland daar gaat de wind ook wat in mijn voordeel werken en over de Grevelingen dam kom ik in Tholen. Ik had mijn gastadres gezegd dat ik rond 6 uur daar kon zijn.. half 6 was ik in het dorp, Nog even naar de Lidl, want heb straks geen zin meer om naar een restaurant te gaan, een maaltijdsalade en twee biertjes..

Dan wacht er een leuk appartementje op me, gebouwd achter in de tuin en ik kan zelfs het bier in de koelkast zetten...{ die stond er niet lang}

Reacties

Reacties

Elly deGroot

Wat geniet ik weer van je ver halen ,heb ik het goed is alles weer voorbij ,dat vind ik erg jammer ,zat eralle dagen naar uit te kijken ,hart,dank, lie fs Elly.

Lotte

Ja hoor, de bikkel gaat weer even zelf terug fietsen.... Hoop dat je morgen een beter windje hebt maar aan de andere kant was je toch weer te vroeg bij je adresje dus tegenwind gaat ook prima. Succes!
Morgen de kinderen lekker schoolreisje dus die hebben weer een mooie dag voor de boeg, kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!