2 ladiesonatandem.reismee.nl

North Shields - New Castle. 20 km.

Lekker geslapen aan boord, het was ook een kalme zee. Heerlijk ontbijt aan boord en we keken ervan op hoelang je langs de kust van Engeland vaart. Na het ontbijt verder gepakt en toen de stoeltjes uitgevouwen voor het raam en lekker naar buiten gekeken en ook de boot zo mooi de monding van de Tyne zien varen. We mogen van boord.

Uitkijken .. links rijden.. maar we zien de route 72 Hadrians Cycle route al vlug en die volgen we helemaal we naar New Castle. Daar hebben een Airbnb en mogen onze bagage al brengen voor we het centrum ingaan. Maar we zijn weer in Engeland en komen al weer rap tot de ontdekking dat je hier niet lang aan één stuk kan fietsen.. bij het oversteken van de weg moet je door sluisjes heen,  ook als we alleen maar een rotonde moeten doen..  die sluisjes zijn smal , dus op en af de tandem... het duurt allemaal weer veel langer als we gedacht hebben, en ook het airbnb adres weer verder als ik gedacht had.. rond half 12 komen we daar aan...

Maar we hebben weer een adres uit duizenden, de deur gaat razendsnel open en daar is Elizabeth, lekker koffie/ thee en chocolade muffins... een dame met een verhaal, dat ze dan ook uitgebreid uit de doeken deed. Wel gezellig..

Tegen twee uur begeleid ze ons toch naar de bus.. ( we hebben het even gehad met de tandem) en dan naar NewCastle, bezoeken daar lekker de binnenstad , het kasteel, Kathedraal en op de greystreet is er een autoshow... de duurste auto's staan daar geparkeerd en worden bekeken door honderden mannen en hun zoons.. leuk om te zien.

Nog even wat winkels genieten van de architectonische kanten van New Castle, nog even wat drinken en daar stopt de bus. Op naar ons logeeradres. Kopen nog wat wijn, Elizabeth heeft samen met kleinzoon Rory het diner gemaakt, we kunnen zo aanschuiven...