2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van York naar Lincoln.. 129 km.

Vanochtend op tijd ons bed uit en het huis uit. Onze gastheer en vrouw gingen om 7 uur al op weg naar Hull om hun zoon op te halen van de ferry. Die studeert in Leiden en kwam nu voor de vakantie naar huis. We wisten dit van te voren en hebben dan ook al een yoghurtje gegeten vanmorgen en gaan om 5 voor 7 op pad. Niet erg, we hebben een lang traject.

Na een extra {klein} rondje door de stad hebben we gauw de route gevonden , gaat langs kleine paden die vaak ook bijna overwoekerd worden door bramenstruiken en onkruid. Dan af en toe nog een wasbord van boomwortels.. is niet prettig. Maar dan gaat ie weer over een paardenracetraject.. je komt op de gekste plekken.

Het eerst traject gaat geweldig, en dan gaan we lekker ontbijten in Snaith. Het is gelukkig droog vandaag, alhoewel de blote broek niet uit de tas hoeft. Google Maps wil ons in het volgende stuk weer over een boerenpad hebben.. het gaat te langzaam, en de weg is ver weg, We lopen dus maar door.. dan nog half over een neergestorte berg zand, maar dan is de 'gewone weg' gauw in het zicht. De route gaat golvend over mooie wegen, Lekker rustig ook. Het gaat echt lekker en de kilometers rijgen zich aaneen? weer een boerenpad.. nou we gaan terug, want daar is ook een hek gesloten, Die boer kreeg teveel fietsers misschien? De weg is dichtbij en de juf van de navigatie zoekt het maar uit. Deed ze ook prompt.. maar even verder zit ze toch weer in de busch... we houden het lang vol..maar weer wordt het lopen.. Lies die gespinst is op alle geluidjes die de fiets maakt, hoort in die busch wat aanlopen.. en gelukkig zijn daar plassen ook, want als zij erachter komt dat het aanlopen door modder komt is het met die plassen, een stokje en plastic handschoenen gauw verholpen.

Dan gaat het toch weer crescendo en laten we ook Gainsborough achter ons.. nog een flinke klim.. we hebben de hele dag over vrijwel vlak land gereden.. Nee die klim redden we niet fietsend, maar even lopen is niet verkeerd.. we rijden daarna over een kam en hebben een uitzicht!!! We zien in de buurt van ons gastadres een supermarkt en dan vinden we onze nieuwe host met een kleine onderbreking gauw. Een jong gezin, Ben en Ruth, met de kleine Odin van 2 en een half. Gezellig weer. In no-time zijn we vriendjes met Odin {we hadden een chocolade-ei mee] en Ben gaat zelf pasta maken.. ook weer interessant. Een lange dag, Toch een mooie route, leuke mensen weer.. op dit moment is de stand van onze gastadressen 4 - 1 .. 4 voor de Brexit en een tegen.. maarja .. die stemming is geweest..

Mary Obdam

Wat een moeilijk begaanbare route. Goed dat jullie doorzetters zijn. Ik had het al lang opgegeven. En dan zat het weer ook nog eens tegen. Hopelijk wordt het weer en de weg de komende dagen beter. Succes.

Lia Vis

Is beter geworden hoor... en als we weer op de gewone weg zijn, zijn we de moeilijke stukken al vergeten. ...