2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Dordrecht naar Antwerpen.

Het is nu bijna half 4, een donkere lucht vanuit het Zuidwesten en we varen weer, aan mijn rechterhand een dijk waar auto's overheen gaan en aan mijn linker een andere waar alleen maar fietsers overheen gaan. We varen door het Schelde -Rijnkanaal....

Mijn zus kwam laat thuis gisteravond, was met een stuk of 6 Canadezen een bierkroeg ingegaan en heeft ze Kwak biertjes leren drinken en getrakteerd op Bitterballen! Het werd een gezellige avond dus... en naderhand veel gesnurkt... oordopjes waren er goed voor.

Kil was het vanmorgen en wind! Maar vooralsnog ontbijten we nog als de boot onderweg gaat. Mooi! Via de Dordtse Kil komen we in het Hollands Diep, genieten... jammer genoeg varen we niet éven naar Rotterdam , maar gaan linksaf en leggen aan bij de Volkerakssluizen. Daar is er een echte wind 6-7 , maar alle fietsen worden uitgeladen en sommigen weer vervangen... na een goed halfuurtje is toch iedereen zover om de wind te trotseren... die komt {natuurlijk} uit het Zuidwesten... 12... 16 km per uur... er zijn hier ook veel dijken en het mooie fietspad gaat over die dijken... veel aardappels, uien, tarwe voor onze Canadese oudfarmers langs de kanten, ze vroegen zich al af waar dat verbouwd werd. Vandaag zien ze genoeg.

In Dinteloord had ik er toch een aantal meer mee met mijn koffie en appeltaart.. ze maken smorgens boodschappentassen vol met een lunch.. hoeveel kun je nodig hebben? Bovendien is het voor Canadezen heel gewoon om in een restaurant ergens naar de W.C. te gaan zonder iets te bestellen.. ja... je bent ermee op vakantie... Voorderest lachen we veel en hebben het heel gezellig met al die mensen en hun verschillende verhalen!

en weer dijken en veel wind maar en dan gaan we over een brug over het Schelde-Rijnkanaal en krijgen er een stel haast en gaan ineens voor onze 'leider Martin' rijden ! DIE hebben haast! oke.. ik ga achter ze aan en samen met hen ga ik even wat echt fietsen! Vanochtend een foto gemaakt van alle namen die aan deze trip meedoen... bijna allemaal Hollands! Ik fietste op met John Panjer... 11 was ie toen ie naar Canada ging met de familie... altijd interessant.

maar dan moeten we zelf de weg uitzoeken en ondanks dat we een goed beschrijving hebben, letten we niet op de wegnamen en maken een (kleine) omweg en natuurlijk met de hele meute in onze kielzog... toch komen we samen in Tholen aan waar de boot wacht om ons verder naar Antwerpen te brengen.. na 43 km maakt ook vandaag de Leffe blond weer lekker!

Straks op tijd diner en dan nog een wandeling door Antwerpen... nu maar eens boven kijken: we liggen in de Kreraksluis!

Truus

Het klinkt allemaal weer erg gezellig zo met elkaar.
Geniet er maar van met Cock.
Liefs

Corry

Lekker genieten meid, je doet het ergens voor! Neem al die mooie plaatsen en gezelligheid mee in je herinnering voor later. Liefs

Elly

Wat weer heerlijk Lia,dat we weer meereizen,khad het helemaal niet door ,dat je weer aan het fietsen was,maar geniet er van gr.