2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Cambridge naar Harwich.

UITGEBREID!! was dat ontbijt vanmorgen, Piet bleef maar aanslepen, Susan lag nog lekker in bed op deze zondagmorgen. Hebben we de afgelopen dagen toch vaak voor de vlakke routes van dit land gekozen, vandaag moeten we eraan geloven.. 120 km staat er op de routeplanner en op de hoogtesite staan heel wat punten.. Lies is er nerveus over en ziet er tegenop... Maar ze wil dinsdag weer op kantoor zitten, dus moeten 'we even aan de bak'. Voor 'Vrienden op de Fiets' wordt er betaald, gisteren hebben we nog even ponden 'getankt', maar toen ik vanochtend met mijn ponden aankwam, vroeg Piet om Euro's, ja... dat zal ook wel, zij gaan donderdag op fietsvakantie naar Nederland.. maar daar had ie even eerder mee aan moeten komen, dan hadden we gisteren geen ponden getankt! Ja dat vond ie zelf ook wel... We laden Maggie weer op en in no-time heeft Google ons weer op het goede pad....

O jee.. weer een heel smal pad met grind.. Lies zegt gelijk: "nee" , dat doen we niet, ik geef haar gelijk, veel hobbels, onkruid, smal en lopen.. heb daar ook geen trek in, dus even eigenwijs en Google zet gelijk een nieuwe route uit... De wind zit in de goede richting, {hoopte ik de hele week al op} en daar komt de eerste heuvel... versnellingen worden gebruikt en we kommen boven... dan een prachtig uitzicht en een geweldige afdaling,... we gaan als een tierelier en voor we het weten zijn we al in Haverhill... zondagmorgen.. nog niet veel open, er zitten twee mensen op een bankje; wij vragen of we ergens koffie kunnen begaan.. "Wel", zei de mevrouw, "koffie kunt U in mijn winkel kopen, en op dit bankje kunt U zitten, voor de rest is er nog niet veel open". Dat is mooi, het bleek een klein supermarktje te zijn, kwam mooi uit. Lies komt een beetje bij, maar heeft nog steeds een soort onrust.. ik niet; we hebben een reservering op de ferry vanavond die om 11 uur vetrekt en waar we om 10 uur op kunnen. Vanuit Colchester vertrekt er ook een trein waar we gebruik van kunnen maken... dat komt wel goed...

Nog een keer wil Google ons op een klein weggetje hebben en ook deze keer gaan we een andere kant op. Eén keer komt de steilte van de heuvel te onverwacht.. en vliegt de ketting eraf.. dat werd even lopen naar boven. Maar voor de rest ging het geweldig en genieten we ook heel erg. om een uur of twee zit er 100 km. op, zetten het verkeer stil op een rare rotonde, beetje ongelukkige move van mijn kant.. en gaan in Colchester op zoek naar eten.. dat was nog niet makkelijk.. het centrum daar is wel wat! Maar dat was een steile heuvel waar we geen zin in hadden.. Dan maar naar die grote pub bij die rotonde. Daar zitten we lekker in de tuin, heerlijk weer is het vandaag, het begin en einde van deze vakantie is super. We zitten daar lekker in de tuin en om half 4 gaan we verder met het laatste stuk, ook dit gaat weer prima en dan ineens... de Zee! We gaan verder door Harwich en komen dan langs het strand, met , oh ja! Natuurlijk! Allemaal gekleurde strandhuisjes... en dan barst er bui los, die ons en de strandgangers verrast! We schuilen even onder een afdakje, Lies doet haar nieuwe! regenjas weer aan... als het later nog een beetje miezert gaan we weer verder en zoeken de plek op waar de ferry aanlegt. Dan gaan we naar een pub waar in een ommuurde tuin een Italiaans restaurant was. Onder een afdak hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Namijmerend over de route vandaag... ik vroeg aan Lies of het meegevallen was vandaag, want als we nou 5 rottige klimmetjes hadden, die we toch allemaal , eigenlijk, op de fiets hebben kunnen doen.. Dat vond ze ook inderdaad , en heerlijke afdalingen! Later toen het kouder werd zijn we naar binnen gegaan, jammer dat de plaatselijke bevolking dit restaurant slecht kunnen vinden. Twee anderen waren er nog. Rond half 9 zijn we naar de ferry gegaan, gelijk weer contacten met motorrijders, die heerlijk in Engeland hadden rondgereden. We keken op van onze ruime hut, met een view! 5 bedden erin! En dat voor ons tweeen ! Dat had Loek, de man van Lies, even goed gereserveerd! Nogmeen borreltje in het restaurant en heerlijk naar bed...