2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Hoek van Holland via IJmuiden naar huis. 74 km.

Zo rond half 7 een zacht muziekje.. gevolgd door een mededeling, uitgesproken door een zachte, maar duidelijke stem.. zo worden we wakker gemaakt op de ferry, Lies had niet zo best geslapen .. ik prima! Tot half 8 kunnen we ontbijten en daarna worden we geacht de bagage bij elkaar te zoeken. 8 uur de ontscheping.

Wij gaan nog weer fietsen, tot IJmuiden waar Loek ons komt halen. Naar huis is even teveel, maar om Loek nou helemaal naar Hoek van Holland te laten komen... vonden we een beetje teveel gevraagd. enne de wind stond de hele week al in het zuidwesten dus... ? Weer niet he? noordwesten weer. Nou ja... we zoeken de LF1 op die van Frankrijk naar Den Helder gaat, die voert ons al rap langs het laatste restje Glazen Stad, Scheveningen, Katwijk een mooie rit door de duinen met veel klimmetjes.. gaan ze nou moeilijker als gisteren? Het lijkt er wel op.. Noordwijk drinken we even koffie met weer eens lekker appeltaart met slagroom natuurlijk.

Tijd geleden dat ik hier heb gefietst, wat een breed strand gebied is er hier.. komen in Zandvoort en steken door een ongelooflijk mooi gebied bij de Duin en Kruidberg onder IJmuiden. We kijken er allebei erg van op.

Dan draaien we de weg van Albatros Banden weer in en zien Loek met de camper al aan de overkant staan. wij gaan nog even die knul bedanken en vertellen dat het top gegaan is.. vond ie er erg leuk, ons weer even te zien en dat ook Maggie het goed doorstaan heeft.

Ze wordt ingeladen , wij ook en gaan op huis aan..

Wij zijn blij dat alles is goed gegaan, want het Engelse verkeer is niet gericht op fietsers.. af en toe heb ik me echt niet zo prettig gevoeld.. Op een gegeven ogenblik fietsen we ook op een drukke 2-baans weg en de weg heeft geen zijkanten.. ineens zie ik in mijn spiegel ( zou elke fiets standaard mee moeten worden afgeleverd} groot verkeer aankomen, ik rem en schiet net een ingang bij een huis op: rakelings 3 grote vrachtwagens , en niet zo zachtjes! De eerste ziet je nog .. maar die andere twee? In het begin draaide ik toch langzaam een bocht van links gelijk al gelijk in.. totdat ook daar een auto schielijk eens van rechts vlak langs me heen ging. Sindsdien wist ik dat ik eerst echt goed naar RECHTS moest kijken.. Maar de ontvangsten iedere keer bij de Warm Showers is van een ongekende gastvrijheid en een verrijking van een reis.

Maar een maatje als Lies is een unicum, onze behoeftes liggen zo synchroon, dat het samen doen van zo'n trip eigenlijk heel gemakkelijk gaat... en natuurlijk ook dat we dit allebei nog kunnen.. alhoewel mijn been iedere keer over die stang.... maar wie weet wat er nog voor ons in petto ligt.

Dank aan iedereen die een leuke reactie heeft geschreven.. doet altijd goed.

Reacties

Reacties

Henk L

Lia , weer een mooie reis op je palmares.
en altijd positief , leuk .

Anneke

Blij dat jullie heel thuis zijn. Gaat toch niets boven Nederland waar wij nu naar Nijmegen fietsen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!