2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Durham naar Thorton-le-Moor, 75 km

Het regent!! ach get! we zijn echt in Engeland... Sheila kookt op een school voor 350 kinderen, was dus al vroeg het huis uit , maar Bill heeft ons keurig verzorgd.. de regenkleding aan en die kant en dan die kant en jullie hebben een mooie rit! DAT geloof ik ook wel ... ALS het droog geweest was het veel mooier geweest.. maar we komen toch in Yarm.. Wat een leuk stadje, genieten, kunnen lekker voor het raam zitten en kijken onze ogen uit naar het straatleven.. lijkt ook droog te worden. Regenjassen in de tas..

Gelijk is de wereld veel aangenamer, gaan weer door mooie, rustige wegen, zien veel nieuwbouw... gaat weer regenen... plensen nu.. jessus.. maar komen toch in Northallerton. Lunchtijd.. ook weer een leuk restaurant in ook weer.. een schattig oud stadje. Daarboven zit een kledingzaak met hartstikke leuke kleding . Lies koopt daar nog een nieuwe regenjas, haar andere liet water door... Nog even een flesje wijn en Lies moet een nieuwe schroef bij haar stuur.. naast elkaar die dranken en fietsenzaak! daar kwam de drankenmevrouw al naar buiten : oh!! wat leuk om zo vakantie hebben!!! Lies gaat de fietsenzaak binnen en ik de drankenzaak.. mevrouw gaat in september fietsen met drie vriendinnen in een groep van Saigon naar Siem Reap in Cambodja. Nou dat was leuk dat ik haar daar het een en ander over kon vertellen. Ze hebben na de reis nog 4 dagen in te plannen naar eigen inzicht en heb haar de bootreis naar Battambang aangeraden... Lies was super gauw klaar bij de fietsenzaak en ook fijn geholpen. Voldaan gaan we de snelweg op voor ons laatste stukje..

Spertijd en heel druk. De auto's vliegen rakelings voorbij, niet leuk.. maar toch vinden we gauw de afslag naar onze host van vandaag. Wendy wacht ons met haar hond... en hele drukke bordercollie.. blaffen als een gek.. pffff. maar gelukkig bracht ze hem af en toe naar de auto, waar ie heerlijk op de achterbank lag..! Heerlijke curry had ze klaargemaakt en leuk gepraat.

Lekker bed....

Betsy

Hallo meiden
Mooi land hè,geniet er maar van wij hebben die streek ook helemaal doorkruist.
Wij zitten nu inBuurse bij Enschede en komen 30Juli weer thuis en zijn dan 8 weken weg geweest.
Groeten Betsy.