2 ladiesonatandem.reismee.nl

Van Peterborough naar Cambridge, 62 km.

Heerlijk ontbijt vanochtend , George neemt al vroeg afscheid van ons, het boerenleven roept. Dat geeft ons de gelegenheid om lekker nog wat te praten met Sue. Ze helpt tegenwoordig veel vluchtelingen maar heeft veel mensen bijgestaan die "gewoon" leven al moeilijk vinden, vooral mensen met kinderen. En dan niet door te praten aan de keukentafel met een papier in de aanslag om overal rapporten van te schrijven, maar meer door ze "voor te leven". Interessant mens weer.

Het gaat vandaag weer een "platte" dag worden , lekker voor Lies. We komen terecht op een oude snelweg, waarlangs de nieuwe snelweg loopt. Lekker breed, niet druk, geleidelijke heuvels, maar wel de hele weg het lawaai van de snelweg in je oren. Maar ach..

Halverwege even voor Huntingdon, zien we een basis van de R.A.F, en daarna even lekker koffie.. Net dat we Maggie parkeren komt er een heer naar ons toe, mooi gesoigneerd.. die bekijkt ons en Maggie bewonderend.. en zegt gelijk dat hij dat niet meer kan doen.. want HIJ is AL 72.. Ik vertel hem dat IK dit jaar 69 wordt ... Ineens was ie weg!!! de koffie was lekker..

Even na Huntingdon komen we op een weg waar aan de linkerkant een busbaan en aan de rechterkant een fietspad van zo'n 4 meter breed. apart , maar even verder werd het nog aparter. Die busbaan werd dubbel! en werd een soort rails, maar dan gewoon voor banden, en ook een verhoging aan de zijkanten, DAAR zoefden de bussen doorheen, waarbij de chauffeurs weinig stuurwerk te doen hadden. Deze bussen deden het traject Huntingdon - Cambridge. maar onderweg deden ze ook nog stationnetjes aan, waarbij soms ook van het traject afgegaan kon worden, dus gewoon een dorpje in, en zo vlak.... wel saaaai... Maar het brengt ons wel in Cambridge.. vlak voordat we de stad binnengaan, bel ik ons gastadres. Vandaag hebben we een adres uit het boekje van Vrienden Op de Fiets. weer eens wat anders. Ik bel ze even om te vragen of we al mogen komen, dan zijn we Maggie kwijt en onze bagage... dat is goed.

Dus zetten we hun adres op de telefoon en rijden daar heen.. och jee.. ik had al wel gezien dat dit adres in een oudere wijk lag, Maar kon niet echt zien welk nummer nou op de foto op Google stond.. het KON dus een opgeknapt huis zijn... Nou dat was het niet!! Daar ging de deur open en daar Catweazle naar buiten .. ja, met lange haren en lange baard.. en hij giechelt! Ook zijn vrouw komt naar buiten.. ziet er lief uit, maar heeft kapotte kleding aan.. Overal vloerbedekking... ik dacht nog: als ze een kat hebben vliegen de vlooien op ons af.... ze hadden geen kat.. maar grotere bende heb ik haast nog nooit gezien.. De zitkamer waar we werden ontvangen met een kopje thee had alleen lege banken voor de rest lag er aan één kant overal papier, landkaarten ... oh, erreg!!!

ze liepen ons voor naar onze slaapkamer en laat die nu opgeruimd zijn !!! twee bedden .. 'wel' netjes dus.. de badkamer, ook ruim en een fijne douche... we worden bijgepraat wat we moesten zien en wat we konden doen in Cambridge , Susan was buiten dat ze les gaf, ook gids in deze stad. Piet werkte op een college en deed daar iets in de ICT. Later liepen ze met ons samen de stad in om ons de weg naar The Eagle te wijzen die we van George niet over mochten slaan...

Dat doen we natuurlijk, we zijn niet de enigen!! loeidruk!! en later kwamen we erachter dat het daar niet alleen druk was, OVERAL waar we liepen liepen medetoeristen die heel veel een Aziatisch uiterlijk hadden. We wilden eigenlijk een hightea.. maar als we ergens naar binnen liepen, wilden we al weer gillend naar buiten vanwege de drukte. Boven in een Warenhuis hadden we nog een mooi zicht over de markt en hebben we wat gegeten. Nog een zwerftocht gemaakt tot we een indruk van de stad hadden en zijn lekker naar onze kamer gegaan, onze gastheer en zijn mevrouw zaten bij de Quakers en die hebben deze avond een dansavond.